Met content speel je in op de informatiebehoefte van een klant. Door op het juiste moment van de customer journey vindbaar te zijn met relevante content, is de kans groter dat de bezoeker uiteindelijk een klant wordt. Een techniek die wordt gebruikt met content marketing is lead nurturing. Met lead nurturing voed je potentiële klanten om daar een band mee op te bouwen en meer over hen te weten te komen, zodat je op het juiste moment met relevante content kunt inspelen op hun behoeften. Dit wordt vaak gebruikt voor content bij e-mail automation.
Welk type content interessant is voor jouw organisatie wordt bepaald aan de hand van jouw doelstellingen in een contentstrategie. Onze multidisciplinaire consultants zullen samen met jou de doelstellingen bespreken en inventariseren wat er nodig is het op gebied van content om deze doelen te behalen. Aan de hand van de opgestelde content strategie, wordt ook een contentkalender samengesteld. Met een contentkalender wordt gepland hoe de content verspreid kan worden onder de relevante doelgroep op het juiste digitale kanaal.
DigitalWorks heeft een unieke werkwijze waarbij de focus ligt op het verhogen van het digitale IQ binnen jouw organisatie. Naast het ontwikkelen van de contentstrategie en de implementatie van deze strategie, delen onze multidisciplinaire consultants ook relevante kennis met jouw organisatie. Wij geloven namelijk dat iedere organisatie uiteindelijk ook zelf er mee aan de slag kan gaan, als iedereen binnen de organisatie maar over de juiste kennis beschikt. Nieuwsgierig naar hoe we dit doen? We vertellen hier uitgebreid over onze werkwijze.